منتظر پایان توقیف ۱۲ ساله «صد سال به این سال ها» هستیم | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۴۳
مرتضی شایسته در گفتگو با صبا:

منتظر پایان توقیف ۱۲ ساله «صد سال به این سال ها» هستیم

تهیه کننده «صد سال به این سال ها» تاکید کرد بالاخره باید توقیف 12 ساله این فیلم پایان یابد.

مرتضی شایسته تهیه کننده فیلم توقیفی «صد سال به این سال ها» به کارگردانی سامان مقدم با ابراز خرسندی از رفع توقیف فیلم «خانه پدری» ساخته کیانوش عیاری به خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا گفت: من امیدوارم حسین انتظامی رییس سازمان سینمایی و محمدمهدی طباطبایی نژاد معاون ارزشیابی و نظارت مشکل دیگر فیلم های توقیفی را نیز حل کنند.

وی افزود: آقای انتظامی اعلام کرده اند که فیلمی را توقیف نمی کنند بلکه موارد اصلاحی را به صاحبان آثار اعلام می کنند و در مورد فیلم «صد سال به این سال ها» نیز ما موارد اعلام شده را انجام داده ایم و سال هاست انتظار داریم مشکل فیلم ما برطرف شود.

این تهیه کننده سینما با تاکید بر اینکه از سال ۸۶ تا امروز منتظر اکران فیلم شان است، بیان کرد: ۱۲ سال برای یک فیلمساز انتظار زیادی است. فیلم ما از زمان علیرضا سجادپور تا الان با داشتن پروانه نمایش در توقیف است.

شایسته در پاسخ به اینکه چطور فیلمی با داشتن پروانه نمایش اجازه اکران ندارد، گفت: این سوال را از من نپرسید از من مسئولان بپرسید.

وی با اشاره به اینکه هم فیلم هم عوامل در این سال ها صدمه دیده اند، تصریح کرد: وقتی فیلمی در دوره ساخت خودش اکران نمی شوند طبیعتا از تازگی خارج شده و صدمه می بیند.

تهیه کننده فیلم «صد سال به این سال ها» در جواب به اینکه آیا از دوره سجادپور به این سو پرونده فیلم و درخواست نمایش را به جریان انداخته اید، بیان کرد: ده ها بار به جریان افتاده و هر بار هم مسئولان فیلم را دیده اند گفته اند فیلم خوبی است ولی درباره سرنوشت اکران آن جوابی نمی دهند.

به گفته شایسته، این فیلم با مجوز ساخته شده و پروانه نمایش هم دارد پس باید به اکران برسد.

وی در پایان تاکید کرد: مسئولیت مدیران «حقوقی» است پس با تغییر آنها پرونده های قبلی از دست خارج نمی شوند و باید تکلیف آنها مشخص شود.

فیلم «صد سال به این سال ها» روایتگر زندگی زنی است که در طول سی سال اتفاقات مختلفی برای او رخ می‌دهد.

پرویز پرستویی، رضا کیانیان، فاطمه معتمدآریا، علی شادمان، علی قربان‌زاده، هانیه توسلی و … بازیگران این فیلم هستند.

نغمه دانش آشتیانی

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است